דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה שיווקית 

מאת    [ 20/05/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2009 פעמים ]

מפתח לרשת אומרת שכתיבה שיווקית הפכה למקצוע לכל דבר ועניין. לא קל לנו לדעת את זה כיום, כאנשים שחיים בעולם המערבי, אבל עד לא מזמן היה הכתב נחלתם של המעטים. התפתחות המסחר ואמצעי המדיה במאה הקודמת הפכו את נושא הכתיבה השיווקית למקצוע בפני עצמו, שגם לו תחומי משנה כמו למשל כתיבה שיווקית לאינטרנט, כתיבה שיווקית לפרסומות טלוויזיה, כתיבה שיווקית של כתבות תדמית בעיתונות המודפסת ועוד.

לפי מפתח לרשת העובדה שכולם יכולים לכתוב יוצרת בלבול וחוסר בהירות בנוגע למקצועיות של כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית היא מיומנות שדורשת לימוד, ניסיון וגם קצת כישרון. העובדה שכל אדם מסוגל לכתוב וכן שאנשים נחשפים לכמות עצומה של טקסטים שיווקיים כל יום, גורמת לאנשים רבים לחשוב שכתיבה שיווקית היא לא סיפור גדול, אלא מיומנות בסיסית, כמו חיבור רשימת קניות למשל.
אין טעות גדולה יותר. כתיבה שיווקית היא מומחיות וכתיבה שיווקית שלא נכתבת כהלכה היא כתיבה שיווקית שתשיג תוצאה שונה מזו שקיווינו. היא תגרום לנמענה של הכתיבה להרתע מן הטקסט שניסחנו בעמל רב ולאבד כל שביב עניין, שכפי הנראה היה לו בטרם התחיל לקרוא את הטקסט.
איש לא יכול להפוך למומחה לכתיבה שיווקית ביום אחד, אך הכרות עם כמה כללים בסיסיים היא דבר שכולנו יכולים לצאת משכילים ממנו. בואו ננסה, אם כך, לנסח כללים יסודיים, שראויים להתייחסותו של כל מי שרוצה לשלוח ידו בכתיבה שיווקית.


הכלל הראשון הוא שכל כתיבה שיווקית היא כתיבה שמבקשת ליחצן פרט מסוים לאדם מסוים או לקבוצת  אנשים מסוימת. אין שני אנשים זהים. כיוון וכך מומלץ לנסח לעצמנו מראש את המאפיינים של קהל היעד ולנסח כתיבה שיווקית מכוונת יעד. ניסוח המאפיינים של קהל היעד אינו הכל וצריך לדעת באיזה אופן מנסחים לכל קהל יעד, או גרוע יותר –  איך מכוונים בטקסט שיווקי אחד לכמה קהלי יעד שונים, אך יש זמן לזה.

הכלל השני של כתיבה שיווקית הוא לנסות ולחבר טקסט שהקורא יוכל להתחבר אליו. אין ספק ששיחה עם סוכן מכירות אפקטיבית יותר, לדוגמה, מאשר קריאת תוכן שיווקי. כיוון וטקסט הוא לא סוכן מכירות, ניתן לנסות ולהשיג אפקט דומה בכלים שלרשותנו. קיימות דרכים שונות להשיג אפקט זה. אפשר, לדוגמה, לפתוח את הטקסט בשאלה שתביא את הקורא להנהן בהסכמה: "נכון שגם אתה נמצא בבעיות כלכליות?" טקסט מעין זה הוא טקסט שמאפשר לנו להתחיל ולפרוס את משנתנו השיווקית מתוך נקודת הסכמה בין הכותב לקורא ולשפר את סיכויינו להצליח במשימת השיווק שלנו.

כלל שלישי של כתיבה שיווקית יעילה קשור לאופן ארגון הטקסט. טקסט שיווקי טקסט שמיועד לאינטרנט ספציפית, הוא טקסט שצריך לקחת בחשבון את מגבלותיו של הקורא, לא את מגבלות ההבנה שלו, חלילה, אלא מגבלות כמו סבלנות קצרה ורצון לקבל מידע באופן מיידי. מסיבה זו חייב הטקסט להיות מאורגן בצורה הגיונית ובהירה, באופן המאפשר התרשמות מהירה, להציג בתחילת הטקסט את הרעיון הבסיסי, להדגיש מילות מפתח ועוד.

לסיכום, מפתח לרשת מומחית בכתיבה שיווקית, שנדרשת במיוחד לנוכח התחרות העזה בעידן המידע החופשי. צריך לדעת איך לבצע זאת נכון, בכדי להיות מסוגלים להתמודד עם המתחרים הרבים ולאפשר לנו לשרוד ואפילו להצליח. כתיבה שיווקית אינה מבטיחה לנו הצלחה, אך היא בהחלט נקודת פתיחה טובה.

עוד מידע באתרנו

מפתח לרשת | הקמת אתרי אינטרנט , עיצוב אתרי אינטרנט , בניית אתרי תדמית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב